Spring naar content

Wim – Vergunningverlener en projectleider bij ODA

Het liefst wil ik elk bedrijf zien. Want waar staat het, hoe wordt er gewerkt, hoe kijken de mensen daar tegen de casus aan en wat beweegt hen? Dat wil ik ervaren.

Wim

Wim is al járen vergunningverlener milieu. Sinds kort is daar ook de functie van projectleider bijgekomen. “Dit werk biedt mij de dagelijkse uitdaging en afwisseling die ik nodig heb!”

Spin in het web: die omschrijving is wel aan Wim toevertrouwd. Want Wim coördineert aanvraagprocedures op het vlak van milieuzaken voor tien gemeenten in de Achterhoek. Daarbij is hij het aanspreekpunt en de spil in het contact met provincie, gemeenten, bewoners, raadsleden en college. Daarnaast coördineert hij als projectleider aanvragen voor de meer complexe bedrijven en bijbehorende processen voor zijn team.

Afwisseling in complexiteit

Hoe dat werkt met aanvraagprocedures? “We ontvangen onze aanvragen via het Omgevingsloket. Ik zorg dat de aanvraag bij een groep van verschillende specialisten terechtkomt en begeleid dit proces. Soms zijn het zeer complexe vergunningsaanvragen, bijvoorbeeld van een leerlooierij die midden in een dorpskern staat. Of denk aan een ijzergieterij of mengvoederfabriek waarbij overlast wordt ervaren door omwonenden.”

Juist die afwisseling in type bedrijven en complexiteit spreekt Wim aan in zijn werk. “Elke keer weer is het een puzzel om alle benodigde informatie samen te brengen. Net als alle belangen die spelen én de wet.”

Ontmoeten

Het contact dat Wim heeft in elke zaak, dat vindt hij het mooist aan zijn vak. “Elk contact heeft zijn eigen dynamiek, of dit nu met raads- en collegeleden is of met bewoners. Daarnaast wil ik het liefst elk bedrijf zien. Want waar staat het, hoe wordt er gewerkt, hoe kijken de mensen daar tegen de casus aan en wat beweegt hen? Dat wil ik ervaren.”

Puzzel compleet

“Laatst reed ik door mijn gebied en zag toen hoe een fabriek na uitbreiding was geworden. ‘Het is toch gelukt!’, dacht ik toen. Vier woordjes, waar jaren van werk aan vooraf zijn gegaan. De belangen zijn afgestemd en afgewogen. Er is een compromis gekomen. Dat maakt me dan blij en tevreden. De puzzel is compleet.”

Bekijk meer ervaringen

Lees meer ervaringen

Margriet – Adviseur Archeologie bij ODR

“Er zijn zo veel mooie verhalen op te halen uit het verleden.” Als Adviseur Archeologie adviseert Margriet bij ruimtelijke plannen en vergunningaanvragen over het onderdeel archeologie.

Pauline – Adviseur Ecologie bij ODVeluwe

Al van jongs af aan was ze altijd met buiten bezig; weidevogels bekijken in de polder, scouting. Nu is de natuur haar werkveld. “De Veluwe is een gebied waar genoeg te ontdekken en te zien is. Mooi dat ik dit gebied mag helpen beschermen.”

Ellis – Administratief medewerker bij ODA

Goed kunnen plannen, zorgvuldig werken, vriendelijk en geduldig zijn, goed overzicht kunnen houden. Het zijn essentiële eigenschappen voor een administratief medewerker. Ellis doet dit werk sinds 2017 met veel plezier.

Actuele vacatures

In 2019 tekende het kabinet het Klimaatakkoord! In 2025 moet onze energievoorziening vrijwel volledig duurzaam zijn. Bedrijven spelen hierin een cruciale rol en daar kom jij als toezichthouder in beeld!

  • Arnhem

  • HBO

  • 32-36 uur

Wil jij bijdragen aan het veiliger, duurzamer en gezonder maken van onze regio? Dan is een baan bij de ODRA echt iets voor jou. Ontdek de uitdagende functie van Juridisch Adviseur Milieu!

  • Arnhem

  • HBO

  • 32-36 uur

Wil jij bijdragen aan het veiliger, duurzamer en gezonder maken van onze regio? Dan is een baan bij de ODRA echt iets voor jou. Ontdek de uitdagende functie van Juridisch Adviseur Bouw!

  • Arnhem

  • HBO

  • 32-36 uur